انقلابی در صنعت ساختمان‌سازی

انقلابی در صنعت ساختمان‌سازی

صنعت ساختمان هم مانند سایر صنایع از پیشرفت تکنولوژی بی‌نصیب نمانده و هر روز محصولی جدید به بازار معرفی می‌شود. با نگاه کوتاهی به سیر تکاملی آجر در ساختمان و پیشرفت آن می‌توان به این نتیجه رسید که هر روز محصول بهتری به بازار ارائه می‌شود و در حال حاضر در اکثر ساختمان‌ها از بلوک‌های هبلکس و بلوک‌های سفالی استفاده می‌شود. این محصولات در مقایسه با آجرهای فشاری مزایای زیادی دارند. اما قیمت تمام شده برای یک ساختمان در زمان استفاده از این نوع بلوک‌ها به نسبت آجرهای فشاری بیشتر است.

این روزها باز هم تکنولوژی روی خوشش را به ما نشان داد و این بار شرکت زتکس هلند که یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید چسب و فوم‌ها می‌باشد، محصولی را به بازار عرضه کرده که از هر جهت بهتر و به صرفه‌تر است.

از مزایای فوم ملات (Stonefix) نسبت به چسب‌های پودری و سیمان آماده شدن آن در کمتر از 30 ثانیه است که سرعت اجرای پروژه را بالا برده درحالی‌که نسبت به سیمان تا 5 برابر زمان کمتری نیاز دارد. در پروسه دیوارچینی حداقل یک نفر برای آماده‌سازی چسب یا سیمان لازم است که با استفاده از فوم ملات این یک نفر حذف می‌شود و همچنین دیگر نیازی به وسایلی که پیش از این برای آماده‌سازی این ملات‌ها استفاده می‌شد، نخواهد بود.

به‌دلیل آنکه دیوارچینی با استون فیکس نیازی به آب ندارد، در فصل سرما که اکثرا ساخت‌وسازها تعطیل هستند، هنوز هم می‌توان با یک نیروی انسانی و یک گان از این محصول استفاده کرد.

به دلیل جنس محصول، وزن دیوار در حدود 85 درصد پایین می‌آید در نتیجه با استفاده از فوم ملات در نهایت ساختمانی سبک اما مستحکم خواهیم داشت که در مقابل زلزله و ضربه‌های شدید مقاومت بالایی دارد.

هتل هیلتون لندن، فرودگاه صبیحا استانبول، مدیا پارک کلن و بسیاری دیگر از ساختمان‌های مهم در جهان با استفاده از استون فیکس ساخته شده است.

همچنین این محصول علاوه بر استانداردهای سخت‌گیرانه اروپایی، توانسته گواهی مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی ایران را هم دریافت نماید.